Kilka słów o nas
Agencja powstała w listopadzie 2018 roku. Inicjuje społeczne wydarzenia kulturotwórcze, przy pomocy książek, w małych miejscowościach i miastach Wielkopolski, o zasięgu ogólnopolskim, w różnych środowiskach, kawiarniach, firmach, domach kultury, świetlicach, klubach, bibliotekach, miejscach z utrudnionym dostępem do kultury.
Popularyzuje tylko ciekawe i ważne książki z literatury beletrystycznej i literatury faktu, polskich i zagranicznych autorów. Prowadzi sprzedaż książek podczas wydarzeń książkowych oraz w sieci internetowej. Ze względu na specyfikę działalności, która wymaga precyzyjnej strategii finansowej, agencja wykorzystuje elementy zintegrowanej komunikacji marketingowej, działania z dziedziny PR i reklamy, oraz działania promocyjne w sieci internetowej.
W odpowiedzi na potrzeby czytelników, oprócz prac związanych z popularyzacją wydarzeń literackich, oferuje pomoc w pozyskaniu partnerów do realizacji działań oraz pomoc w publikacji książki. Służy doradztwem w kwestiach merytorycznych, formalnych i prawnych. Agencja działa na rzecz autorów, pośredniczy i zawiera w ich imieniu umowy. Z opublikowaniem książki wiąże się ogromna liczba czynności biurokratycznych, które muszą być wykonane z najwyższą starannością (przede wszystkim w zakresie praw do niej). Osób piszących jest bardzo dużo, nie trzeba ich intensywnie szukać, każdy wydawca może opowiedzieć, ile tekstów spływa do niego miesięcznie. Często wydawcy nie przyjmują tekstów bezpośrednio od autorów i korzystają wyłącznie z rekomendacji agenta, który gwarantuje ich selekcję pod względem jakości i potencjału.
Agencja podpowiada, jak wpisać własne działania w szerszy kontekst rynku, tworząc ciekawe wydarzenie książkowe, które (bez strat!) jeszcze przyniesie korzyści finansowe. Twórcy książek współpracujący z agencją, nie tracą czasu na czynności biurokratyczne. Czytana jest za nich każda umowa. Twórcy książek współpracujący z agencją, nie tracą czasu na czynności biurokratyczne. Czytana jest za nich każda umowa. Socjologiczne badania sondażowe i sieć relacji pozwalają agencji szybko dopasować książkę do warunków rynku potencjalnych nabywców i czytelników. Agencja reaguje na zmieniające się realia popytu oraz uwzględnia potrzeby różnych środowisk i grup społecznych, śmiało podejmuje decyzje i tworzy nową wartość książki w działaniach promocyjnych, będąc w stałym kontakcie z czytelnikami, współpracując twórczo z autorami, wydawnictwami, organizacjami pozarządowymi, łącząc siły z agencjami literackimi, partnerami instytucjonalnymi i biznesowymi.
Każde przedsięwzięcie książkowe, potrzebuje wsparcia promocyjnego, aby dotrzeć tam, gdzie książka jeszcze nie sięga, jest oczekiwana, wzbudza emocje i dociera do zainteresowanego czytelnika. Stawiamy na dbałość o relacje z ludźmi. Przedkładamy jakość nad ilość.
Drodzy Twórcy książek (Pisarze i Wydawcy) – to do Was należy decyzja czy promować się samodzielne czy poprzez agencję reklamową?
Iwona Belter
Co daje współpraca z nami?
Kompleksowa obsługa społecznych kampanii reklamowych
Agencja zapewnia profesjonalną obsługę logistyczną wydarzeń książkowych i kampanii promocyjnych, jak i administracyjno-biurową (szczególnie odnośnie praw autorskich) oraz usługi informacyjne twórcom książek (autorom i wydawcom). Tak, aby wszyscy byli zadowoleni – nie musieli myśleć o absorbującej i uciążliwej logistyce – dzięki agencji może stać się ona przyjemnością — niezauważalnym tłem kreatywnej, społecznie odpowiedzialnej biznesowej działalności — czyli wszystko będzie na swoim miejscu i wszyscy będą robili swoje. Pomagamy tak opracować i wzbogacić koncepcję przedsięwzięcia książkowego, by mieć możliwość skorzystania ze wsparcia w ramach programów i grantów instytucjonalnych i społecznych; ministerialnych lub europejskich. Pomagamy zainteresować przedsięwzięciem sponsorów i patronów medialnych. Pomagamy w rozliczeniu finansowym i podsumowaniu merytorycznym przedsięwzięcia. Kompleksowa współpraca z autorami, wydawcami, partnerami instytucjonalnymi, społecznymi w przeprowadzeniu zleconego działania promocyjnego uwzględnia preferencje czytelnicze, wiek, rozwój emocjonalny i potrzeby intelektualne odbiorców. Książki dają wolność i godność, pozwalają miło, twórczo spędzać czas wolny, wywołują emocje, krytyczne myślenie; nie trzeba przy tym być przysłowiowym wielkim znawcą literatury lub stałym uczestnikiem wydarzeń kulturalnych z „wyższej półki”.
Opieka literacka pisarz-wydawca
Z najwyższą starannością wykonujemy prace związane z publikacją książki (przede wszystkim w zakresie praw do niej), z którymi wiąże się ogromna liczba czynności biurokratycznych. Agencja czyta skrupulatnie za autora wszystkie umowy, dzięki czemu może się on skupić tylko na pisaniu. Dzięki coraz większej liczbie kursów kreatywnego pisania, coraz więcej kandydatów na autorów traktuje pisanie profesjonalnie, takie kursy często wypuszczają zdolnych słuchaczy. Część osób piszących próbuje szczęścia w serwisach self – publishingowych, część z nich niestety pada ofiarą firm wydawniczych, które zarabiają nie na dystrybucji i sprzedaży książek, lecz na pobieraniu opłat od ludzi, którzy są gotowi na wszystko, żeby opublikować tekst. Nasz profesjonalizm – wydawcy gwarantuje fachową selekcję propozycji wydawniczych i oszczędza jego czas, pomaga dopasować jego książkę do warunków rynkowych – autorowi podpisać sensowną umowę. Opieka literacka agencji polega na ocenie jakości i potencjału książki, opracowaniu biznesplanu, rekomendowaniu w wydawnictwie, negocjowaniu umów i kontraktów, sekretarzowaniu, czasem pomocy redakcyjnej (do wyboru) oraz organizacji działań promocyjnych.
Całościowe działania marketingowe
Z praktyki wynika, że, w promocji bardziej efektywne jest – zamiast dzielenia – działanie wspólne. Pozwala zoptymalizować koszty i osiągnąć maksymalny efekt. Agencja proponuje naszym – twórcom i odbiorcom książek – zintegrowaną, wzajemnie się dopełniającą obsługę komunikacyjną, obejmującą zarówno pełny zakres public relations, jak i reklamę, marketing bezpośredni i działania w Internecie. Na bieżąco działania są monitorowane i w zależności od potrzeb, dokonywane zmiany, by założony cel promocyjny został osiągnięty.
Dlaczego Agencja Promocji Książek i Czytelnictwa?
Ma przetarte ścieżki tam, gdzie autor lub wydawnictwo (szczególnie niszowe) musi je mozolnie wypracować
Inicjuje i powadzi działania oparte na intensywnym przeżywaniu kultury, w myśl, że książka to rozmowa, przede wszystkim dobro, a nie towar
Działa z autorami, wydawnictwami, organizacjami pozarządowymi, łączy siły z agencjami literackimi, partnerami instytucjonalnymi i biznesowymi
Popularyzuje tylko ciekawe i ważne książki z literatury beletrystycznej i literatury faktu
Jesteś tym, na co Patrzysz (czyli obok lub między), może podsunąć nowe – nieszablonowe – pomysły i inicjatywy
Dociera z książką i inicjatywami społecznościowymi do czytelników z różnych środowisk (uwzględniających wiek, płeć, potrzeby intelektualne i preferencje czytelnicze), grup wielopokoleniowych, z utrudnionym dostępem do kultury, przede wszystkim z małych miejscowości i dużych miast w Wielkopolsce, ale i także w kraju oraz poza granicami
Tworzy koncepcje promocyjne, by spełnić wymogi potrzebne do korzystania ze wsparcia w ramach programów i konkursów grantowych; instytucjonalnych, ministerialnych lub europejskich
Posiada wiedzę z zakresu rynku książki i promocji czytelnictwa oraz prawa – dziś promocja coraz bardziej jest obwarowana przepisami, których naruszenie może stanowić kłopoty
Ma możliwość negocjacji i pozyskania ulg finansowych u partnerów instytucjonalnych, społecznych, biznesowych oraz podwykonawców
Jest wtedy, kiedy jest potrzebna, działa kompleksowo z pasją i pełnym zaangażowaniem